onsdag 17 september 2014

Begynnelsen

En liten presentaion av vilka vi är kanske vore på sin plats. Jag som har dragit igång bloggen heter Emma, är 32 år gammal och undersköterska och jobbar inom akutsjukvården. Min fru Carina är 35 år gammal och jobbar inom industrin och har hand om nån slags certificering av deras företag (jag erkänner, jag är dåligt insatt i vad hennes titel är..).

Vi har vart tillsammans sen 12 augusti 2007, men var nära vänner i nästan 2 år innan. Ca 2 måander senare flyttade vi ihop i den lilla stugan på ca 60kvm som Carina bodde i just då. Vi och våra 3 hundar samsades där till Juni 2009 då vi äntligen fick skriva på ägarpapperna för vår gemensamma hus och kunde flytta ut på landet som vår dröm hade vart hela tiden.
På vår 5 års dag så förlovade vi oss och började planera för bröllop 6 månader senare. Så den 23:e februari 2013 blev vi fru och fru. Absolut det största och mäktigaste jag har vart med om! än så länge.

Under vår tid tillsammans så har vi pratat om det där med att skaffa barn och vart rätt säkra på att det inte skulle bli några småfötter här på gården, men så hände det nåt i Januari iår. Jag blev faster och fick träffa det lilla pyret, och efter det så började vi känna båda 2 att vi nog faktiskt ville ha småfötter tassandes här.

Eftersom vi aldrig har vart bra på att "skynda långsamt" så ville vi ju såklart att vårt barn skulle ha fötts samma dag vi bestämde oss...... Men när man är homosexuell så blir allting så mycket krångligare än vad det är för ett hetropar, det var inte bara att hoppa i säng på rätt dag och hoppas på att det skulle bli barn.... Men på nåt vis så passade det som komma skulle oss, för vi är mycket för att dra igång projekt, och det var precis vad vi kallade barnprocessen i början, vårt "lilla projekt".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar