tisdag 27 januari 2015

Familjen

Snart 3 veckor sen Loo kom till världen, galet vad tiden går fort!

Tänker inte skriva så mycket om förlossningen, bara att det gick nog som vi hade föreställt oss. Med oss, barnmorska och undersköterska närvarande kom lilla Loo till världen.
Och måste säga att jag är väldigt imponerad utav personalen, vilket kunnande och framförallt vilken fingertoppskänsla dom har. Man kände sej väldigt trygg att ha dom omkring sej, och dom verkligen engagerade sej i just oss, precis som dom engagerade sej i alla andra par, som om det inte fanns nån annan än just det paret..



Under vår tid på intag, förlossning och BB så fick vi träffa ganska många olika personal. Endel var mer bekväma än andra med att vi var 2 tjejer, och inte 1 kille och tjej. Men överlag så var det ingen "big deal" för nån av personalen.
Dom flesta bara tog situationen som den var och att det var 2 mammor med sitt barn. Behövde inte fundera över att förklara hur jag var närstående till Carina utan alla bara visste. Precis som det är här hemma i samhällena, folk bara vet att det är Emma och Carina.. Fast nu är det ju familjen istället :D


Efter att ha vart hemma dom 10 arbetsdagarna jag har rätt till så är det imorn dags att återgå till arbetet. Och dags att börja ta tag i allt pappersarbete inför närståendeadoptionen.
Vi var i kontakt med familjerätten i veckan och dom har alla uppgifter dom behöver för att lägga ner faderskapsutredningen och ska lämna det vidare till nämnden som beslutar.. När det är klart så är det tingsrättens tur att ta tag i adoptionen.
Så det ska skrivas klart personliga brev, dras ut personbevis och så klart ska dom ha betalt med.
Mycket som ska fixas bara för att jag ska bli juridisk förälder till lilla L, enbart för att samhället inte hänger med i utvecklingen. För hade vi tagit hjälp i Sverige med att skaffa barn så hade jag per auto blivit juridisk förälder när L föddes. Men nu tog vi inte hjälp i Sverige och då måste jag adoptera mitt egna barn, vår underbara unge.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar